We are looking for a Call Center Supervisor with minimum 5 years’ experience, have excellent communication skills in order to work with clients, train and encourage the team they supervise, ensure that technology is utilized to a maximum and that staff are well-organized and productive. Our business focus is internet marketing with incoming and outgoing calls for the USA/Canada markets.

Responsibilities

  • Develop objectives for the call center’s day-to-day activities
  • Conduct effective resource planning to maximize the productivity of resources (people, technology etc.)
  • Collect and analyze call-center statistics (sales rates, costs, customer service metrics etc.)
  • Assume responsibility of budgeting and tracking expenses
  • Hire, coach and provide training to personnel to maintain high customer service standards
  • Monitor and improve ordering, telephone handling and other procedures 
  • Evaluate performance with key metrics (accuracy, call-waiting time etc.)
  • Prepare reports for different departments or upper management

Requirements and skills

  • Proven experience as call center manager or similar position
  • Experience in customer service is required
  • Knowledge of performance evaluation and customer service metrics 
  • Solid understanding of reporting and budgeting procedures
  • Experience in basic financial analysis (cost-effectiveness, cost-benefit etc.)
  • Proficient in MS Office and call center equipment/software programs
  • Outstanding communication and interpersonal skills
  • Excellent organizational and leadership skills with a problem-solving ability
  • Positive and patient
  • MBA or equivalent education
  • Certified Call Center Manager (e.g. CCCM) or equivalent qualification is a plus

نوکری کی تفصیلات

کل عہدے:
1 اشاعت
نوکری کی شفٹ:
تیسرا پہر (رات)
نوکری کی قسم:
نوکری کا مقام:
جنس:
کوئی ترجیح نہیں
کم از کم تعلیم:
بیچلرز
ڈگری کا عنوان:
MBA or equivalent education
کیریئر کی سطح:
تجربہ کار پیشہ ور
کم از کم تجربہ:
5 سال
اس سے پہلے درخواست دیجیۓ:
دسمبر ۲۵, ۲۰۲۳
تاریخِ اِشاعت:
نومبر ۲۴, ۲۰۲۳

Nationwide Insurance Brokers Pvt Ltd

انشورنس / تکافل · 1-10 ملازمین - لاہور

آپ کو کس حوالے سے برتری حاصل ہے؟

اپنے بارے میں ہماری پیشہ ورانہ رائے اور تقابلی جائزہ حاصل کیجیۓ
اپنی سی وی کو موءثر بنانے کیلئے ہماری ماہرانہ مشاورتی ٹیم سے رابطہ کریں
روزی پریمیئم کو آزمائیں

ملتی جلتی نوکریاں

Call Center Supervisor

T-Marketing, لاہور, پاکستان
نومبر ۰۴, ۲۰۲۴ شائع ہوئی

Call Center Agent

Nexal It Center, لاہور, پاکستان
اکتوبر ۲۴, ۲۰۲۴ شائع ہوئی

Call Center Agent

Elbasoft Technologies, لاہور, پاکستان
نومبر ۰۱, ۲۰۲۴ شائع ہوئی

Call Center Agent

Vortex Wave, لاہور, پاکستان
نومبر ۰۵, ۲۰۲۴ شائع ہوئی
تمام دیکھیں
I found a job on Rozee!